Telefoon, passen en nog veel meer te water!
Telefoon, passen en nog veel meer te water!
Verslag mobiel Leeuwarden 19 augustus 2020.
Jan B & Fabio.
Op een iets wat bewolkte maar toch erg warme augustusdag, waren Jan en ik in Sneek op zoek naar een gouden armband.
De armband was vermoedelijk verloren tijdens het zwemmen.
Terwijl ik aan het duiken was, kreeg Jan een telefoontje van onze coördinator Richard.
Iemand in Leeuwarden was zijn gsm met emotioneel waardevolle foto’s verloren.
Het verhaal en het verslag van de zoektocht.
De dag ervoor parkeerde Adel, die contact met ons had opgenomen, zijn auto vlakbij de gracht in het centrum van Leeuwarden.
Terwijl hij zich tussen de deur en de rand van de wal wurmde viel zijn telefoon in het water.
Naast zijn rijbewijs en verschillende passen in zijn telefoonhoesje, is de gsm erg belangrijk voor Adel.
Dit vanwege alle foto’s en de herinneringen aan zijn, helaas, overleden moeder met wie hij een hechte band had.
Hij droeg zelfs zijn bedrijf aan haar op, door het haar naam te geven.
Adel heeft een Falafel-winkel en hij maakt de beste kapsalon van de stad.
Eigenlijk zelfs de beste kapsalon van Nederland!
Een titel die hij 2 jaar op rij behield.
Bovendien kreeg hij in Leeuwarden de titel van ‘meest klantvriendelijke ondernemer’.
We gaan beginnen!
Toen we in Leeuwarden aankwamen, ontmoetten we daar Adel die ons gelijk naar de plek bracht, net om de hoek van zijn winkel, waar hij zijn mobiel verloor.
Na de situatie snel te hebben beoordeeld, verzamelde Jan alle apparatuur die we nodig zouden kunnen hebben en ging ik de gracht in om verder te kijken hoe ik deze taak het beste kon aanpakken.
Hoewel de gracht minder dan 2 meter diep is, was het duidelijk dat ik zou moeten duiken.
Met de hulp van Jan en Adel zelf klom ik de ladder af het water in en positioneerde me waar Adel had aangewezen.
Een snel teken dat alles in orde was en ik ging dalen.
Er was geen zicht onder water, maar mijn eerste signaal bleek gelijk een mobiele telefoon te zijn!
Adels vreugde en opluchting was enorm en ons gevoel van voldoening ook!
We waren blij dat we Adel zijn gsm terug konden geven met alle foto’s en goede herinneringen met zijn moeder.
Ik had nog net de tijd om droge kleren aan te trekken of Jan en ik konden gaan zitten om te genieten van de beste kapsalon (en falafel) van Nederland, aangeboden door de meest klantvriendelijke ondernemer van Leeuwarden!
Zijn personeel was ook heel vriendelijk en op aandringen hebben we Adel beloofd hem te bezoeken wanneer we terug komen in Leeuwarden!
Op weg naar een nieuw avontuur.
Prachtige, emotionele opdrachten uitvoeren met onze mooie stichting.
Hier doen wij het als stichting voor!!
Help ons mee en deel onze berichten!
Via deze link heeft u alle sociale mediakanalen in 1 x bij de hand:
Volg ons op Youtube, Instagram en Facebook
“Onze passie, uw geluk”.